19 september 2018 om 12:54
< 1 min lezen

Studenten klagen over bereikbaarheid DUO

De Nationale Ombudsman krijgt tal van klachten van studenten over de telefonische bereikbaarheid van DUO, de organisatie die onder meer de studiefinanciering regelt. Studenten worden vaak dertig minuten tot een uur in de wacht gezet voordat ze een medewerker te spreken krijgen.

“Bij extreme drukte krijgen ze het verzoek om op een later moment terug te bellen en wordt de verbinding verbroken. In sommige gevallen zijn er urgente problemen die snel opgelost moeten worden. Door de slechte bereikbaarheid van DUO blijft een adequate oplossing vaak uit”, zegt ombudsman Reinier van Zutphen.

Hij wil dat het ministerie van onderwijs maatregelen neemt om de problemen op te lossen. Vorig jaar werd er ook al veel geklaagd over lange wachttijden bij DUO. De capaciteit zou toen uitgebreid worden, maar hier is volgens Van Zutphen niks van terechtgekomen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Universiteit

    HAN University of Applied Sciences kiest voor Anago’s planning- en control software

    Gisteren om 14:00
    • Universiteit

    Universiteit Leiden vernieuwt geschiedenismaster met drie nieuwe specialisaties

    Gisteren om 13:52

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht