19 september 2018 om 16:54
< 1 min lezen

Studenten klagen over bereikbaarheid DUO

De Nationale Ombudsman krijgt tal van klachten van studenten over de telefonische bereikbaarheid van DUO, de organisatie die onder meer de studiefinanciering regelt. Studenten worden vaak dertig minuten tot een uur in de wacht gezet voordat ze een medewerker te spreken krijgen.

“Bij extreme drukte krijgen ze het verzoek om op een later moment terug te bellen en wordt de verbinding verbroken. In sommige gevallen zijn er urgente problemen die snel opgelost moeten worden. Door de slechte bereikbaarheid van DUO blijft een adequate oplossing vaak uit”, zegt ombudsman Reinier van Zutphen.

Hij wil dat het ministerie van onderwijs maatregelen neemt om de problemen op te lossen. Vorig jaar werd er ook al veel geklaagd over lange wachttijden bij DUO. De capaciteit zou toen uitgebreid worden, maar hier is volgens Van Zutphen niks van terechtgekomen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Universiteit

    Vidi-beurs voor universitair hoofddocent Igna Bonfrer

    Vandaag om 16:23
    • Universiteit

    Studentenverenigingen uit Groningen doen via Stichting Present vrijwilligerswerk

    Vandaag om 14:32

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland