19 september 2018 om 16:54
< 1 min lezen

Studenten klagen over bereikbaarheid DUO

De Nationale Ombudsman krijgt tal van klachten van studenten over de telefonische bereikbaarheid van DUO, de organisatie die onder meer de studiefinanciering regelt. Studenten worden vaak dertig minuten tot een uur in de wacht gezet voordat ze een medewerker te spreken krijgen.

“Bij extreme drukte krijgen ze het verzoek om op een later moment terug te bellen en wordt de verbinding verbroken. In sommige gevallen zijn er urgente problemen die snel opgelost moeten worden. Door de slechte bereikbaarheid van DUO blijft een adequate oplossing vaak uit”, zegt ombudsman Reinier van Zutphen.

Hij wil dat het ministerie van onderwijs maatregelen neemt om de problemen op te lossen. Vorig jaar werd er ook al veel geklaagd over lange wachttijden bij DUO. De capaciteit zou toen uitgebreid worden, maar hier is volgens Van Zutphen niks van terechtgekomen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Universiteit

    Universiteiten Groningen en Eindhoven werken samen met Israëlische militair

    Gisteren om 10:59
    • Universiteit

    Breda University lanceert op Wereldvoedseldag ambitieus onderzoeksproject

    Gisteren om 09:32

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant