16 januari 2014 om 11:00
< 1 min lezen

Kinderen met leerproblemen op hun plek in regulier onderwijs

LEIDEN - Vandaag promoveert Regina Stoutjesdijk aan de Universiteit Leiden op haar proefschrift Children with emotional and behavioral disorders in special education. Daarover bericht de website van de Universiteit Leiden.

In haar proefschrift komt Stoutjesdijk tot de conclusie dat een school voor speciaal onderwijs niet de beste plek is voor kinderen die leerproblemen hebben. Met het oog op hun leerprestaties en gedrag boeken ze volgens Stoutjesdijk evenveel progressie op een reguliere school.

Stoutjesdijk legde in haar onderzoek de prestaties van leerlingen in het speciaal onderwijs naast die van leerlingen in het regulier onderwijs.

Uit haar onderzoek blijkt verder dat de situatie thuis veel invloed uitoefent op de gedragsproblemen van kinderen. Lees meer over dit onderzoek op Fsw.leidenuniv.nl.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Basisonderwijs

    Vrije scholen winnen aan populariteit in Nederland

    Gisteren om 14:59
    • Basisonderwijs

    Onderwijsassistent uit Helmond krijgt 15 jaar cel en tbs voor kindermisbruik

    Gisteren om 13:09

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant