26 februari 2018 om 16:18
< 1 min lezen

Mijn DUO maand lang beperkt bereikbaar

Door een groot ICT-vernieuwingsproject bij de Dienst Uitvoering Onderwijs zal het digitale loket Mijn DUO een maand beperkt bereikbaar zijn. Studenten kunnen wel hun gegevens inzien, maar het verhogen van een lening of andere wijzigingen doorvoeren is van 29 maart tot en met 30 april waarschijnlijk niet mogelijk.

De DUO, voorheen bekend als de IB-groep, gebruikt als sinds 1986 hetzelfde systeem. In het nieuwe systeem moet het voor gebruikers makkelijker worden om wijzigingen door te voeren en hun gegevens in detail in te zien.

Om het project af te maken moeten de persoonsgegevens van 4,8 miljoen mensen uit het oude systeem worden overgezet. Om de kans op fouten te minimaliseren worden de gegevens in het nieuwe en oude systeem tijdens dit proces gecontroleerd. Daarom moeten de gegevens worden bevroren, wat betekent dat studenten geen wijzigingen kunnen aanbrengen.

De DUO neemt een aantal maatregelen om zo goed mogelijk bereikbaar te blijven, schrijft minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs) in een brief aan de Kamer. Zo verandert er niets aan de uitbetaling van de studiefinanciering en lopen ook aflossingen door. Dringende wijzigingen of aanvragen kunnen via papieren formulieren worden afgehandeld.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • HBO

    Studiefinanciering moet voor alle studenten gelijk zijn

    Vandaag om 15:14
    • HBO

    Chemiestudent Hogeschool Inholland zet zich in voor een groene wereld

    Gisteren om 13:38

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht