Campagne toont aan: veel belangstelling voor werken in kinderopvang

Een jaar geleden, in januari 2020, begon Kinderopvang werkt! met de campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’. Hiermee hoopte de organisatie nieuwe medewerkers te werven en huidige werknemers te behouden. Een jaar later blijkt dat de campagne goed is aangeslagen. Dit meldt Kinderopvang Totaal.

Uit de jaarcijfers die Kinderopvang werkt! heeft gedeeld in het jaaroverzicht blijkt dat ruim 500.000 bezoekers de website van de campagne vorig jaar bezochten. Op de website kunnen bezoekers een test doen om er achter te komen of werken in de kinderopvang bij hen past, en deze is afgelopen jaar bijna 18.000 keer gedaan. Ondertussen, in maart 2021, is de test al 28.000 keer gedaan. De pagina met de actuele cao voor de kinderopvangbranche is de best bezochte pagina van de website. De app van de campagne werd 30.515 keer gedownload.

“De vacaturezoeker waarmee je zoekt naar kinderopvanglocaties bij jou in de buurt is meer dan 27.000 keer geraadpleegd”, zo vermeldt het jaaroverzicht. “Ook blijkt uit de bezoekcijfers veel animo voor opleidingen. Van studiekiezers en studenten tot zij-instromers en herintreders: alle geïnteresseerden vinden hun weg op de website. Met de online campagne worden meer dan 5 miljoen mensen bereikt.”

Door: Nationale Onderwijsgids