12 juni 2013 om 11:26
< 1 min lezen

Horecastudenten presenteren scriptie in Lausanne

MAASTRICHT - Vijf studenten van de Hotel Management School Maastricht van Zuyd Hogeschool vertrekken begin juli naar de Zwitserse stad Lausanne. Tijdens I-CHLAR 2013 (4-6 juli) presenteren ze daar hun scriptie over het restaurantkeuzeproces: The Recipe for a Good Restaurant – Adjusting Restaurants’ Marketing Communication to the Decision Process of Guests.

De horecastudenten hebben onderzoek gedaan naar de manieren waarop een restaurant het keuzeproces van de consument kan beïnvloeden via informatievoorziening. Aan hun onderzoek hebben circa 850 mensen deelgenomen.

Een onderdeel van de resultaten, de trend om steeds later te beslissen bij een restaurantbezoek, presenteerden de studenten al op 26 november 2012 tijdens de uitreiking van de restaurantengids van Michelin in Maastricht.

Het opvallendste resultaat van hun onderzoek is dat 28 procent van de restaurantbezoeken impulsief is. De overige 72 procent van de restaurantbezoeken is doorgaans minder dan één week of één tot twee weken van tevoren gepland.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    ECIO publiceert De Staat van Inclusief Onderwijs 2025

    Gisteren om 13:34
    • HBO

    Scholieren die tijdens coronacrisis hulp kregen, kwamen later vaker in de problemen

    Gisteren om 09:08

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant