25 september 2020 om 09:33
< 1 min lezen

CPNB: tijdens de Kinderboekenweek krijg je boekjes bij je Happy Meal

McDonald's wordt de officiële nieuwe partner van de Kinderboekenweek. De fastfoodketen gaat tijdens de Kinderboekenweek geen speeltjes, maar enkel en alleen boekjes weggeven bij hun Happy Meal.

Dat heeft boekenkoepel CPNB vrijdag bekendgemaakt. De boekenbranche hoopt met de nieuwe sponsor een hele nieuwe extra doelgroep te bereiken. McDonald’s ontvangt in Nederland wekelijks meer dan 3 miljoen gasten.

De actie vindt plaats van 30 september tot en met 11 oktober. Het gaat om speciale leesboekjes die zijn ontwikkeld voor de actie. De boekjes sluiten aan bij het thema van de Kinderboekenweek, En toen?. De Happy Meal-boekjes gaan over de spannende tijdreizen van de Boomtop-tweelingen, die bijvoorbeeld oog in oog komen te staan met dinosauriërs.

Sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen al kiezen tussen een leesboekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal. In totaal zijn er al 900.000 boekjes weggeven aan jonge bezoekers van het restaurant.

Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder kindermenu alleen een leesboekje als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting CPNB het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van basisonderwijs
    • Basisonderwijs

    AI-hulpleraar geeft nu ook les in Overijssel

    Gisteren om 12:05
    • Basisonderwijs

    Cao-overleg primair onderwijs hervat na de herfstvakantie

    Gisteren om 11:11

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant