7 mei 2019 om 18:08
< 1 min lezen

LeerKRACHT-aanpak goed voor lerende cultuur binnen een school

De zogenoemde leerKRACHT-aanpak lijkt een lerende cultuur binnen de school te bevorderen. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een onderzoek van Oberon en de Universiteit Utrecht. Dit meldt de PO-Raad.

De aanpak van stichting leerKRACHT helpt scholen en leraren een verbetercultuur te creëren. Hierbij leren docenten van elkaar onderling en wordt ernaar gestreefd om samen met leerlingen en de schoolleiding het onderwijs te verbeteren. Dit kan een positief effect hebben op de onderwijskwaliteit.
 
Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat de leerKRACHT aanpak inderdaad blijkt te werken. 118 scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het mbo werden hierover bevraagd.
 
Sinds de start van leerKRACHT met vijftien scholen in 2012 zijn er ondertussen honderden middelbare scholen, basisscholen, mbo-opleidingen, pabo’s en lerarenopleidingen die met de leerKRACHT-aanpak werken.
 
Door: Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van basisonderwijs
    • Basisonderwijs

    Inspectie benadrukt strengere en gewijzigde toepassing van financiële sancties

    Gisteren om 13:44
    • Basisonderwijs

    Basisschool uit Utrecht ontvangt veel haatmail na besluit om te stoppen met Sinterklaas

    Gisteren om 11:47

Aankomende evenementen

28 Nov
PROMIS-ES symposium
  • Landelijk
03 Dec
Oratie Daan van Uhm
  • Limburg
09 Dec
Informatieavond, open huis en open lesmiddagen bij Gerrit Rietveld College
  • Utrecht