8 november 2012 om 07:06
< 1 min lezen

Onderzoek Vodafone naar social media-gedrag jongeren

 

AMSTERDAM - Nederlandse jongeren maken veel gebruik van social media. Vodafone heeft een onderzoek laten verrichten naar het social media-gedrag van jongeren van 15 tot 25 jaar. Daarover bericht de website van telecombedrijf Vodafone.

 

Een Nederlandse jongere heeft gemiddeld 247 Facebookvrienden, 187 Hyvesvrienden en 72 followers op Twitter. Ruim de helft (51%) van de jongeren is op Facebook ook vrienden met de eigen ouders. Dat zij op Facebook kunnen meekijken, blijkt nauwelijks een probleem te zijn voor jongeren.

Jongens berichten op social media vooral over het nieuws, meisjes hebben het liever over school. Hebben ze alcohol op, dan delen ze vaker op social media.

Maandag lanceerde Vodafone de campagne ‘Delen als een Baas’. Met deze campagne wil Vodafone de creativiteit en het deelgedrag van jongeren stimuleren.

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Utrecht lanceert U-Match: asielzoekers direct aan het werk en in de klas

    Vandaag om 09:25
    • MBO

    Werkgevers kunnen via DUO controleren of een diploma echt is

    Gisteren om 10:17

Aankomende evenementen

08 Sep
Basisopleiding Zorgcoördinator / Ondersteuningscoördinator
  • Utrecht
22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland