8 november 2012 om 07:06
< 1 min lezen

Onderzoek Vodafone naar social media-gedrag jongeren

Een Nederlandse jongere heeft gemiddeld 247 Facebookvrienden, 187 Hyvesvrienden en 72 followers op Twitter. Ruim de helft (51%) van de jongeren is op Facebook ook vrienden met de eigen ouders. Dat zij op Facebook kunnen meekijken, blijkt nauwelijks een probleem te zijn voor jongeren.

Jongens berichten op social media vooral over het nieuws, meisjes hebben het liever over school. Hebben ze alcohol op, dan delen ze vaker op social media.

Maandag lanceerde Vodafone de campagne ‘Delen als een Baas’. Met deze campagne wil Vodafone de creativiteit en het deelgedrag van jongeren stimuleren.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Radboud Universiteit en HAN versterken samenwerking tijdens introductieweken

    Gisteren om 08:11
    • HBO

    Sterke daling van particuliere studentenkamers in Amsterdam

    20 augustus 2025 om 09:30

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland