14 augustus 2012 om 06:52
< 1 min lezen

Onderzoek naar rol theater binnen CKV

Voor zijn onderzoek hield Dieleman 66 diepte-interviews met leerlingen, docenten en educatiemedewerkers van theatergezelschappen. Docenten werd onder andere gevraagd naar hun lespraktijk en de organisatie van het vak, educatiemedewerkers naar hun onderwijsvisie en educatieve activiteiten. Bijna alle geïnterviewde leerlingen betreuren de lage status van CKV, maar vinden leerstofgerichte vakken belangrijker.

Uit het onderzoek van Dieleman komt ook naar voren dat docenten het niet eenvoudig vinden om wegwijs te worden in het grote aanbod van theateractiviteiten. Op hun beurt kost het theatergezelschappen veel moeite om jongeren te bereiken.

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Voortgezet Onderwijs

    Sintermeertencollege schrapt schorsing docent wiens naaktbeelden rondgingen

    22 augustus 2025 om 11:58
    • Voortgezet Onderwijs

    17-jarige Lisa uit Abcoude was net geslaagd voor vwo in Amsterdam

    22 augustus 2025 om 08:55

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland