24 mei 2013 om 07:50
< 1 min lezen

Onderzoek naar effecten zelfbeoordelingsprocedure

EINDHOVEN - Dinsdag is Michiel van Diggelen aan de Technische Universiteit Eindhoven gepromoveerd op een onderzoek naar zelfbeoordelingsprocedures. Volgens zijn onderzoek kunnen deze procedures docenten stimuleren om verder te leren in de praktijk. Dat meldt NWO.nl.

Uit Van Diggelens proefschrift Effecten van een zelfbeoordelingsprocedure op de competenties van MBO-docenten in het coachen van reflectievaardigheden van studenten blijkt dat zelfbeoordeling een waardevolle methodiek voor leren van docenten kan zijn.

Van Diggelen onderzocht voor docenten in het verpleegkundeonderwijs op mbo-niveau wat de effecten van zelfbeoordeling zijn op het coachen van reflectievaardigheden van leerlingen.

Het onderzoek is gefinancierd door de Programmaraad voor het Onderwijsonderzoek, een onderdeel van NWO.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • Docenten

    Docente en tienerdochter hebben relatie met dezelfde leraar, ontslag op staande voet ingetrokken

    Gisteren om 09:28
    • Docenten

    Dit zijn de schoolvakanties voor de komende vijf jaar (2025-2030)

    Gisteren om 08:53

Aankomende evenementen

08 Sep
Basisopleiding Zorgcoördinator / Ondersteuningscoördinator
  • Utrecht
22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht