17 februari 2021 om 10:24
< 1 min lezen

NPO lanceert verkiezingsplatform om jongeren naar de stembus te krijgen

De NPO lanceert in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen een platform dat jongeren moet aanzetten tot stemmen. Op het platform wordt alle informatie uit tv- en radioprogramma's, podcasts en artikelen rond de verkiezingen van 17 maart gebundeld.

Het platform is een samenwerking tussen NPO 3, 3FM en FunX. Met de website en de hashtag #zetjestemnietopmute willen de zenders jongeren van 18 tot 24 jaar informeren over de verkiezingen. Volgens de zenders blijven nu te veel jongeren thuis op de verkiezingsdag. Daar moet verandering in komen, omdat jongeren met een stem kunnen meebeslissen over hun eigen toekomst.

Onder andere de serie House of Politics, het programma ‘Kies wat’ van Tim Hofman, de Verkiezingenpodcast en ‘Frank & Eva: Welkom bij de club’ zijn op het platform te horen en te zien. Dat laatste radioprogramma wordt eenmalig omgedoopt tot Frank & Eva: Welkom Bij Het Stemloket.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • Cursussen

    Cursus voor inwoners van Harderwijk die weinig met het openbaar vervoer reizen

    10 september 2025 om 13:49
    • Cursussen

    Radiozenders spelen grote rol in Week van Lezen en Schrijven

    9 september 2025 om 13:43

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht