8 november 2012 om 09:06
< 1 min lezen

Onderzoek Vodafone naar social media-gedrag jongeren

 

AMSTERDAM - Nederlandse jongeren maken veel gebruik van social media. Vodafone heeft een onderzoek laten verrichten naar het social media-gedrag van jongeren van 15 tot 25 jaar. Daarover bericht de website van telecombedrijf Vodafone.

 

Een Nederlandse jongere heeft gemiddeld 247 Facebookvrienden, 187 Hyvesvrienden en 72 followers op Twitter. Ruim de helft (51%) van de jongeren is op Facebook ook vrienden met de eigen ouders. Dat zij op Facebook kunnen meekijken, blijkt nauwelijks een probleem te zijn voor jongeren.

Jongens berichten op social media vooral over het nieuws, meisjes hebben het liever over school. Hebben ze alcohol op, dan delen ze vaker op social media.

Maandag lanceerde Vodafone de campagne ‘Delen als een Baas’. Met deze campagne wil Vodafone de creativiteit en het deelgedrag van jongeren stimuleren.

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Wil je je vmbo- en mbo-diploma in zes jaar halen? Dat kan bij deze school

    24 oktober 2025 om 13:24
    • MBO

    Verkiezingsprogramma’s 2025: wat de partijen voor het onderwijs willen betekenen

    24 oktober 2025 om 10:00

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland