ROC van Amsterdam lanceert campagne voor mbo-vakopleiding

Sinds afgelopen week is het ROC van Amsterdam gestart met een social media-campagne om jongeren te interesseren voor een (technische) vakopleiding. De nood voor technisch opgeleide mensen wordt steeds hoger, zo stelt het ROC. Daarbij wil het ROC van Amsterdam leerlingen bewustmaken van het feit dat je goed kunt verdienen met een technische mbo-opleiding en daarbij een langdurige baangarantie hebt. Dit meldt de gemeente Amsterdam.

Voordelen technische mbo-opleiding staan centraal

In de social media-campagne, met de naam ‘Er zit geld in techniek’, worden met name de voordelen van een technische mbo-opleiding benoemd. Hierbij kun je denken aan het feit dat zo’n opleiding niet leidt tot een ‘saaie kantoorbaan’. Ook haalt de campagne aan dat je tijdens het volgen van een technische vakopleiding al geld kunt verdienen.

Campagne is een proef

De campagne wordt dit jaar als proef gedraaid en focust zich nu specifiek op 14 tot 16-jarige jongeren. Daarom is er ook gekozen voor een social media-campagne, omdat deze leeftijdsgroep zich veelal bevindt op sociale mediakanalen. Leidt de campagne tot meer inschrijvingen, dan kan deze de komende jaren ook worden ingezet.

Door: Nationale Onderwijsgids / Fleur Zomer
Afbeelding: ROC van Amsterdam