19 januari 2021 om 14:30
< 1 min lezen

Grote vraag naar muis, toetsenbord en webcam door thuisonderwijs en -werk

De Zwitserse maker van hardware Logitech profiteert volop van de de coronacrisis. Nu veel mensen vanwege het virus thuiswerken of thuis onderwijs volgen is er een grote vraag naar computermuizen, toetsenborden, luidsprekers en webcams van het bedrijf achter merken als Logitech, ASTRO Gaming, Ultimate Ears en Streamlabs.

De grote vraag naar de hardware zorgde voor een omzetgroei op jaarbasis van 85 procent tot bijna 1,7 miljard dollar, zo bleek uit de derdekwartaalcijfers van het concern waarvan het boekjaar loopt tot en met maart. Onder de streep bleef 383 miljoen dollar over waar dat een jaar eerder 118 miljoen dollar was.

Logitech verhoogde ook zijn verwachtingen voor het hele boekjaar. Daarbij gaat het nu uit van een omzetgroei tot 60 procent, waar het eerder op 40 procent meer verkopen rekende. Om de grote vraag bij te kunnen benen, investeert Logitech onder andere in capaciteit en mensen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Basisonderwijs

    Stem jij morgen voor het onderwijs? Dit zijn de belangrijkste standpunten op een rij

    Vandaag om 16:06
    • Basisonderwijs

    Aanvullende onderwijsbegroting met 400 miljoen extra aan bezuinigingen aangenomen door Eerste Kamer

    Vandaag om 14:52

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland