24 juni 2016 om 13:00
< 1 min lezen

Campagne brengt maatschappelijk belang praktijkopleiden onder de aandacht

Stichting Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) is de campagne 'Haal de toekomst in huis' gestart. Het doel van de campagne is om het maatschappelijk belang van praktijkopleiden in een erkend leerbedrijf onder de aandacht te brengen. Dat meldt SBB.

De campagne draagt voor scholen bij aan voldoende goede stageplaatsen en leerbanen voor hun studenten. Tijdens de campagne krijgen bedrijven die nog geen erkend leerbedrijf zijn informatie over wat het inhoudt om erkend leerbedrijf te zijn. Ook roept SBB bedrijven op om een plek voor een mbo-student beschikbaar te stellen.

Op 22 juni is de campagne van start gegaan met het uitzenden van radiospots gericht op werkgevers. Vanaf 27 juni volgt de actieweek ‘SBB on tour’ waarin SBB-adviseurs praktijkleren zo veel mogelijk leerbedrijven bezoeken.

Met stageplekken en leerbanen nemen leerbedrijven gemiddeld de helft van de opleidingstijd voor hun rekening van bijna 500.000 mbo-studenten. Om een leerbedrijf te worden moeten bedrijven een erkenning aanvragen. 

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Onderwijsinstellingen vooralsnog niet geïnteresseerd in nieuwe hightech campus Schiedam

    Gisteren om 15:56
    • MBO

    Firda start opleiding tot doktersassistent voor volwassenen

    Gisteren om 13:42

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant