8 juni 2015 om 18:06
< 1 min lezen

Online platform maakt leren op eigen tempo mogelijk

Docenten en leerlingen van vijf Vakcolleges hebben in april deelgenomen aan een enquête. De leermiddelen van Mens & Dienstverlenen en het online platform voor gepersonaliseerd leren PulseOn stonden centraal. De respondenten beantwoorden vragen over hoe zij gebruikmaken van deze leermiddelen. Dit meldt de Vakcollege Groep. 

68 leerlingen en 6 docenten van de Vakscholen uit Laren, Eindhoven, Emmen, Hoorn en Emmeloord vulden de enquête in. De leerlingen werden opgedeeld in een controlegroep en een experimentgroep. Alleen de experimentgroep maakte gebruik van PulseOn. 
 
Uit de enquête blijkt dat de populairste lesbrieven die gebruikt worden de lesbrieven ‘Alcoholvrije Cocktail’, ‘Gedekte Tafel’ en ‘Antireclame maken’ zijn. Daarnaast stond het online platform centraal. De leerlingen die met het digitale platform werkten gaven aan dat zij meer in hun eigen tempo werken dan de leerlingen uit de controlegroep, die geen PulseOn gebruiken (65 procent tegenover 38 procent). Bijna de helft van de leerlingen (48 procent) gaf aan dat dit tevens een groot voordeel is van het werken met PulseOn. Daarnaast vond 44 procent van de leerlingen die met het online platform werkt dat zij graag hiermee werken omdat ze zelfstandiger aan de slag kunnen. Uit de peiling onder de docenten bleek dat zij ook eerder geneigd waren om de leerlingen zelfstandig hun gang te laten gaan met de online lesbrieven. 
 
© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • Docenten

    ECIO publiceert De Staat van Inclusief Onderwijs 2025

    Vandaag om 13:34
    • Docenten

    Onderwijsassistent uit Helmond krijgt 15 jaar cel en tbs voor kindermisbruik

    Vandaag om 13:09

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant