11 maart 2020 om 09:21
< 1 min lezen

Nieuw werk-leertraject voor mbo’ers: Contactcenter medewerker niveau 3

Op donderdag 12 maart geven Webhelp en Noorderpoort het officiële startsein voor een gezamenlijk werk-leertraject voor mbo-studenten. Deze studenten startten eind februari met de BBL-opleiding Contactcenter medewerker niveau 3 bij Noorderpoort. Dit meldt Noorderpoort.

De studenten zijn minimaal voor de duur van hun opleiding in dienst van Webhelp. Daar volgen zij een persoonlijke en praktijkgerichte training, waarna ze vervolgens aan de slag kunnen als contactcenter medewerker op een inbound telefonische klantenservice, met de mogelijkheid om dit uit te breiden naar social media. Daarnaast volgen de studenten één dag per week lessen bij Noorderpoort.
 
Na succesvolle afronding van de opleiding kunnen studenten doorstromen naar een mbo-opleiding op niveau 4. Ook biedt Webhelp doorgroeimogelijkheden, afhankelijk van de geschiktheid en capaciteiten van de student.
 

Ondersteunen van ontwikkeling en versterken van de arbeidsmarkt

Webhelp verzorgt het klantcontact voor grote bedrijven in de verzekeringswereld, telecom, energie, en de bankensector. Noorderpoort is één van de grootste ROC’s in Noord-Nederland met locaties in de provincie Groningen en Assen. Met dit BBL-traject trachten zij concreet arbeidsperspectief te creëren voor de deelnemende studenten en tevens in te spelen op de toenemende vraag naar Contactcenter medewerkers op de arbeidsmarkt.
 
Door: Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Lerarentekort daalt wel, maar vooral in de Randstad is er nog een groot probleem

    Vandaag om 12:28
    • MBO

    Eén op de tien mbo-studenten ervaart stagediscriminatie

    Vandaag om 10:01

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant