27 februari 2013 om 08:47
< 1 min lezen

Lector Windesheim wil meer creativiteit in het onderwijs

Daarbij is het volgens Lutters niet alleen van belang om creativiteit in kunstvakopleidingen te promoten, maar juist om het beter te trekken. Creativiteit is in alle vakgebieden van belang. De huidige manier van onderwijzen richt zich volgens hem te weinig op het creatief zijn.

“Het is tijd voor een omslag in het denken: politiek, cultureel, technisch, communicatief, klimatologisch, demografisch, economisch en onderwijskundig. Het is tijd om de zeilen bij te zetten”, aldus Lutters. Met het lectoraat Didactiek en Inhoud van de Kunstvakken wil hij zich richten op de scheppende mens en de ontwikkelingen die daaruit voortvloeien. Dit wil hij bereiken door onder meer nieuwe curricula in te stellen, door docent- en methodiekontwikkeling en door een krachtige didactische leeromgeving te ontwikkelen.

© Nationale Onderwijsgids / Ype van Woersem

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Docenten

    Docent waarschuwt nieuwe studenten voor het gebruik van ChatGPT

    Vandaag om 14:45
    • Docenten

    Basisschool Het Palet start nieuw schooljaar zonder neergestoken leraar

    29 augustus 2025 om 14:30

Aankomende evenementen

08 Sep
Basisopleiding Zorgcoördinator / Ondersteuningscoördinator
  • Utrecht
22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland