14 augustus 2012 om 11:38
< 1 min lezen

Kwaliteit communicatie bepaalt oordeel over school of opleiding

Dit keer is op Preferenso, een online verzamelplaats van klantmeningen, de service van scholen en opleidingen uitgelicht. In de positieve reviews van de scholen en opleidingen wordt vooral de open en transparante communicatie met de leerlingen en studenten genoemd. Wanneer volgens de consument sprake is van miscommunicatie, heeft dit direct effect op het rapportcijfer, dat dan lager uitvalt.

Daarnaast komen ook de tijd en aandacht die men aan individuele leerlingen of studenten besteedt, zoals een goede begeleiding of het centraal stellen van de leerling, positief naar voren. Ook worden creatief meedenken en goed geïnformeerd zijn over procedures, leermethoden en het algehele reilen en zeilen van de school goed gewaardeerd. Hbo-instellingen, universiteiten en particuliere opleidingsinstituten worden doorgaans hoger beoordeeld dan basisscholen en middelbare scholen. Gemiddeld krijgen onderwijsinstellingen een 6,5 voor service en eenzelfde cijfer voor kwaliteit. De Service Scan neemt deze maand 229 meningen mee.

Via Persberichten.com

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Sterke daling van particuliere studentenkamers in Amsterdam

    Gisteren om 09:30
    • HBO

    Amsterdamse universiteiten sluiten politieke jongerenorganisaties uit tijdens introductieweek

    19 augustus 2025 om 10:05

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht