7 augustus 2019 om 16:18
< 1 min lezen

Wat kan ik doen met een klacht over de kinderopvang van mijn kind?

Een klacht over de kinderopvang kan worden besproken met een medewerker of de locatiemanager van de kinderopvangorganisatie. Komt u er niet uit? Dan kunt u een aantal stappen nemen om te proberen uw klacht toch nog op te lossen. Het gaat hier om klachten over een kindercentrum, gastouderbureau of peuterspeelzaal.

Stap 1: Klacht indienen bij kinderopvangorganisatie

 
U kunt een klacht alleen schriftelijk indienen bij de kinderopvangorganisatie. Hoe u dit kunt doen, staat in hun klachtenregeling.
 

Stap 2: Contact opnemen met Klachtenloket Kinderopvang

 
Heeft de kinderopvangorganisatie geen klachtenregeling? Of reageert de organisatie niet binnen 6 weken op uw klacht of neemt die uw klacht niet serieus? Dan kunt u contact opnemen met het Klachtenloket Kinderopvang. Dit hoort bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Van het loket krijgt u advies en informatie. Ook kunnen zij bemiddelen tussen u en de kinderopvangorganisatie. Dit is gratis. 

 

Stap 3: Klacht indienen bij Geschillencommissie Kinderopvang

 
Is uw klacht hierna nog niet is opgelost? Dan kunt u het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Kinderopvang. U betaalt hiervoor wel een beperkte vergoeding (klachtengeld). En om dit te kunnen doen, moet u eerst de interne klachtenprocedure van de kinderopvangorganisatie hebben doorlopen.
 
Door: Nationale Onderwijsgids
Bron: Rijksoverheid
 

Relevante artikelen

Alles van kinderopvang
    • Kinderopvang

    ‘Stint niet op hol geslagen tijdens dodelijk ongeluk in Oss’

    Vandaag om 11:51
    • Kinderopvang

    Openbaar Ministerie eist ruim vijf jaar gevangenisstraf tegen Stint-ondernemers

    Vandaag om 09:06

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant