Dinand Woesthoff neemt afscheid van zijn kindermerk Woezel & Pip

Dinand en Lucy Woesthoff hebben hun populaire kindermerk Woezel & Pip verkocht. Hun bedrijven Dromenjager en Van Hoorne Entertainment maakten donderdag bekend dat de partijen een overeenkomst hebben gesloten. "Twintig jaar na Guusje Nederhorsts' creatie van Nederlands favoriete hondjes hebben eigenaren Dinand & Lucy Woesthoff besloten dat nu het juiste moment is om Dromenjager door te geven", staat in een persbericht.

"Wij zullen niet langer betrokken zijn, maar het huidige creatieve team onder leiding van de oorspronkelijke Woezel & Pip illustrator - Wil Raymakers zal doorgaan", laten Dinand en Lucy Woesthoff weten. Het stel vond de beslissing om Dromenjager en Woezel & Pip los te laten erg moeilijk. "Na onze emigratie naar Ibiza in 2021 zijn we tot de conclusie gekomen dat het op afstand beheren van het merk en het bedrijf minder effectief was dan we hadden gehoopt. Na bijna twintig jaar met zo'n intense liefde en betrokkenheid aan het merk te hebben gewerkt, voelden wij dat het nu tijd was om de droom van Guusje door te geven aan een nieuw team met frisse inzichten, energie en plannen".

Guusje Nederhorst 

De hondjes werden bedacht door actrice en schrijfster Guusje Nederhorst, met wie Dinand Woesthoff was getrouwd. Door de jaren groeide Woezel & Pip uit tot een populair Nederlands kindermerk. Naast kinderboeken verscheen ook onder meer een animatieserie en een film, Woezel & Pip Op zoek naar de Sloddervos!.

Door: ANP