19 november 2019 om 17:09
< 1 min lezen

Zuyd Hogeschool speelt in op behoefte bedrijven met lessen ‘islamic branding’

Toeristen uit het Midden-Oosten weten ons land steeds vaker te vinden. Zuyd Hogeschool speelt daar vanaf vandaag op in door in de opleiding Oriëntaalse Talen & Communicatie aandacht te besteden aan ‘islamic branding’. Dit meldt NOS.

Uit cijfers van Global Blue blijkt dat toeristen uit het Midden-Oosten steeds vaker naar Nederland komen en meer uitgeven. Bedrijven willen daarop inspelen en verwachten dat daardoor de omzet mogelijk zelfs gaat verdubbelen.
 

Islamic branding

De vraag vanuit het bedrijfsleven krijgt een antwoord vanuit het onderwijs. Zuyd Hogeschool heeft islamic branding opgenomen in het lesprogramma van de opleiding Oriëntaalse Talen & Communicatie. Studenten gaan voor de Bijenkorf onderzoeken hoe de winkel beter kan gaan inspelen op islamitische klanten, waaronder ook rijke toeristen uit het Midden-Oosten.
 
Deze kennis is voor andere bedrijven ook heel interessant. Volgens Janine Kipke, docent Arabisch aan de Hogeschool Zuyd, zou het dan ook “gewoon stom” zijn om deze ontwikkelingen als bedrijf te negeren.
 
Door: Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Winnaars Gouden Steunpilaar voor onderwijs ondersteunend personeel bekendgemaakt

    Gisteren om 08:51
    • HBO

    Blijf investeren in het mentaal welzijn van studenten

    20 november 2025 om 14:55

Aankomende evenementen

21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
23 Nov
Voorlichtingsavond ouderen Berechja College
  • Flevoland
25 Nov
Open huis of kijk- en doemiddagena TalentStad Beroepscollege
  • Overijssel