6 september 2012 om 15:49
< 1 min lezen

Windesheim onderzoekt gebruik digitale hulpstukken in gymles

ZWOLLE - Het lectoraat Bewegen, School en Sport van Hogeschool Windesheim in Zwolle heeft een zogenaamde RAAK-subsidie ontvangen, een geldbedrag van bijna 300.000 euro, waarmee onderzoek kan worden gedaan naar de manier waarop digitale games en ICT-middelen de gymles mogelijk kwalitatief kunnen verbeteren.

Het onderzoeksproject ‘Digitalisering in de gymles’ dat Windesheim in nauwe samenwerking met kennispartners en middelbare scholen gaat uitvoeren, zal plaatsvinden in de periode van januari 2013 tot en met december 2014.

Doel van het project is om voor en samen met docenten bewegingsonderwijs, nieuwe kennis op te doen en digitale middelen te ontwikkelen, die de kwaliteit van de gymles voor zowel leerlingen als docenten verbetert. 

Een praktijkvraag van gymleraren in het voortgezet onderwijs is aanleiding voor het onderzoek. Het blijkt dat gymleraren graag willen weten hoe zij nieuwe technologie zoals beweeggames en camera’s op een goede manier in hun lessen kunnen integreren. Omdat beweeggames aansluiten bij de leefwereld van leerlingen, verwachten gymleraren hiermee een aantrekkelijkere gymles te kunnen maken.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Samenwerking om studiesucces Caribische studenten te vergroten is verlengd tot eind 2028

    Gisteren om 14:16
    • HBO

    Hogeschool Utrecht noemt commotie over feestdagen in jaarrooster ‘groot misverstand’

    Gisteren om 10:05

Aankomende evenementen

08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant