2 juli 2013 om 15:06
< 1 min lezen

Studenten klagen meer bij DUO

(Novum) - Studenten en andere onderwijsvolgers hebben vorig jaar meer geklaagd bij studiefinancieringsinstantie Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). In 2012 steeg het totaal aantal klachten met elf procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit het dinsdag verschenen jaarverslag van DUO over 2012.

Onder meer over de service werd meer geklaagd. Onheuse bejegening, het op tijd verwerken van post en slechte telefonische bereikbaarheid zijn de grootste ergernissen.

Een woordvoerder van DUO laat in een reactie weten dat het aantal klachten over de klantenservice mogelijk komt doordat er meer klanten zijn bijgekomen en doordat klanten mondiger zijn geworden. Afgelopen jaar werd er in totaal bijna 2 miljoen keer door klanten naar DUO gebeld. Ruim 250 duizend vragen werden per mail beantwoord.

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Week van de Techniek: jongens en meiden maken zeer uiteenlopende keuzes als het om techniek gaat

    Gisteren om 09:05
    • HBO

    Hogescholen vragen meer aandacht voor mantelzorg in het onderwijs

    12 november 2025 om 16:11

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht