15 juni 2012 om 17:16
< 1 min lezen

NHL-studenten besluiten samenwerkingsverband met popband Vangrail

LEEUWARDEN - Op donderdag 21 juni presenteren communicatiestudenten van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) hun ideeën op het gebied van marketingcommunicatie en huisstijl aan een vakjury om popband Vangrail landelijke bekendheid te verschaffen. “We zetten geen marketingbureau in, maar gebruiken de kracht uit onze doelgroep. Dat is uniek”, aldus Raynaud Ritsma van Vangrail. De promotionele presentaties vormen het slotakkoord van dit bijzondere samenwerkingsverband tussen het hoger onderwijs en de muziekindustrie.

Nederpopband Vangrail benaderde de NHL een aantal maanden geleden met de vraag: hoe kunnen wij onze band nog sterker in de markt zetten? Tweedejaars Communicatiestudenten van de onderwijsthema’s Marketingcommunicatie en Grafisch Design zochten het antwoord. Zij volgden lessen en bezochten een concert van Vangrail om daar doelgroeponderzoek te doen.

Daarnaast dachten ze na over een andere marketingstrategie, ontwierpen ze de hoes van het nieuwe Vangrailalbum, bedachten ze stylingideeën en ontwikkelden ze diverse communicatiemiddelen. Het einddoel van deze opdracht is het bereiken van een nummer 1-notering in de Mega Top 100.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Winnaars Gouden Steunpilaar voor onderwijs ondersteunend personeel bekendgemaakt

    21 november 2025 om 08:51
    • HBO

    Blijf investeren in het mentaal welzijn van studenten

    20 november 2025 om 14:55

Aankomende evenementen

23 Nov
Voorlichtingsavond ouderen Berechja College
  • Flevoland
25 Nov
Open huis of kijk- en doemiddagena TalentStad Beroepscollege
  • Overijssel
25 Nov
Open huis – Stip VSO Utrecht
  • Utrecht