2 juli 2012 om 16:29
< 1 min lezen

HvA-studenten ontwikkelen studiekeuze-site

AMSTERDAM - Op dinsdagavond 26 juni werden Gino Halfhide en Evren Smukyan als winnaars uitgeroepen van de Finale Elevator Pitch in Bitterzoet, georganiseerd door de minor Ondernemerschap van de Hogeschool van Amsterdam (HvA).

Het tweetal won een marketingbudget van 500 euro met hun bedrijfsconcept Studieselectie.nl, een ‘thuisstudievergelijker’ die webbezoekers optimaal bediend middels een goed selectiesysteem. Gino en Evren studeren Interactieve Media bij domein Media, Creatie en Informatie aan de HvA en volgden de minor Ondernemerschap.

De site helpt bezoekers in hun studiekeuzeproces en draagt bij aan het voorkomen van verkeerde studiekeuzes. Aankomende hbo-studenten, doorstudeerders en bijscholers worden voorzien van een compleet overzicht van alle studiemogelijkheden van de hbo-instellingen van Nederland. De applicatie is binnenkort ook toegankelijk voor mobiele telefoons. Een van de sterke punten van Studieselectie.nl is de inzet van handige zoekfuncties en begrijpelijke uitleg. Inmiddels zijn er al een aantal belangrijke aanbieders bij Studieselectie aangesloten waaronder NTI, LOI en NHA.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Verbetering toegankelijkheid van onderwijsinstellingen is noodzakelijk

    Gisteren om 16:15
    • HBO

    Universitair onderwijs in Emmen weer een stap dichterbij

    Gisteren om 15:08

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant