12 juni 2013 om 11:26
< 1 min lezen

Horecastudenten presenteren scriptie in Lausanne

MAASTRICHT - Vijf studenten van de Hotel Management School Maastricht van Zuyd Hogeschool vertrekken begin juli naar de Zwitserse stad Lausanne. Tijdens I-CHLAR 2013 (4-6 juli) presenteren ze daar hun scriptie over het restaurantkeuzeproces: The Recipe for a Good Restaurant – Adjusting Restaurants’ Marketing Communication to the Decision Process of Guests.

De horecastudenten hebben onderzoek gedaan naar de manieren waarop een restaurant het keuzeproces van de consument kan beïnvloeden via informatievoorziening. Aan hun onderzoek hebben circa 850 mensen deelgenomen.

Een onderdeel van de resultaten, de trend om steeds later te beslissen bij een restaurantbezoek, presenteerden de studenten al op 26 november 2012 tijdens de uitreiking van de restaurantengids van Michelin in Maastricht.

Het opvallendste resultaat van hun onderzoek is dat 28 procent van de restaurantbezoeken impulsief is. De overige 72 procent van de restaurantbezoeken is doorgaans minder dan één week of één tot twee weken van tevoren gepland.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Vanaf 2026 kunnen Google en Microsoft vervangen worden voor Europese clouddienst in onderwijs

    Vandaag om 09:46
    • HBO

    Schoof wil nauwer samenwerken met Suriname op het gebied van onderwijs

    Vandaag om 08:47

Aankomende evenementen

25 Nov
Open huis – Stip VSO Utrecht
  • Utrecht
25 Nov
Open huis of kijk- en doemiddagena TalentStad Beroepscollege
  • Overijssel
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht