Frisdrankmerk Soof start campagne tegen frisdranksector
23 januari 2023 om 13:12
< 1 min lezen

Frisdrankmerk Soof start campagne tegen frisdranksector

Frisdrankmerk Soof is een campagne begonnen tegen de frisdranksector. Ze dagen bedrijven uit om duidelijk te zijn over de ingrediënten in frisdranken. Volgens Soof bestaat het hele frisdrankschap (98,5 procent) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten. Dat meldt Soof. 

Met de campagne ‘Weet wat je drinkt’ geeft Soof een draai aan datgene dat iedereen wel kent, namelijk ‘Weet wat je eet’. Volgens Nicole Horsmans en Daan Harterink van Soof weten heel veel mensen niet welke ingrediënten er allemaal in frisdranken zitten. 

Te koop op bijna alle hogescholen en universiteiten 

Soof siropen en frisdranken zijn verkrijgbaar op zo’n 1500 verkooppunten, op bijna alle hogescholen en universiteiten en in ruim 750 horecazaken in Nederland. 

Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk 

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Samenwerking om studiesucces Caribische studenten te vergroten is verlengd tot eind 2028

    7 november 2025 om 14:16
    • HBO

    Hogeschool Utrecht noemt commotie over feestdagen in jaarrooster ‘groot misverstand’

    7 november 2025 om 10:05

Aankomende evenementen

08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant