Frisdrankmerk Soof start campagne tegen frisdranksector
23 januari 2023 om 11:12
< 1 min lezen

Frisdrankmerk Soof start campagne tegen frisdranksector

Frisdrankmerk Soof is een campagne begonnen tegen de frisdranksector. Ze dagen bedrijven uit om duidelijk te zijn over de ingrediënten in frisdranken. Volgens Soof bestaat het hele frisdrankschap (98,5 procent) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten. Dat meldt Soof. 

Met de campagne ‘Weet wat je drinkt’ geeft Soof een draai aan datgene dat iedereen wel kent, namelijk ‘Weet wat je eet’. Volgens Nicole Horsmans en Daan Harterink van Soof weten heel veel mensen niet welke ingrediënten er allemaal in frisdranken zitten. 

Te koop op bijna alle hogescholen en universiteiten 

Soof siropen en frisdranken zijn verkrijgbaar op zo’n 1500 verkooppunten, op bijna alle hogescholen en universiteiten en in ruim 750 horecazaken in Nederland. 

Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk 

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Verkiezingen 2025: wat gaat er gebeuren in het hbo

    Gisteren om 08:38
    • HBO

    AI in het klaslokaal zorgt voor kansen, maar er zijn ook zorgen

    15 september 2025 om 12:03

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland