27 februari 2013 om 10:47
< 1 min lezen

Lector Windesheim wil meer creativiteit in het onderwijs

ZWOLLE - Vanaf 8 maart zal Jeroen Lutters beginnen als lector Didactiek en Inhoud van de Kunstvakken aan hogeschool Windesheim. In dit lectoraat wil hij het belang van creativiteit in het (hoger) onderwijs benadrukken.

Daarbij is het volgens Lutters niet alleen van belang om creativiteit in kunstvakopleidingen te promoten, maar juist om het beter te trekken. Creativiteit is in alle vakgebieden van belang. De huidige manier van onderwijzen richt zich volgens hem te weinig op het creatief zijn.

“Het is tijd voor een omslag in het denken: politiek, cultureel, technisch, communicatief, klimatologisch, demografisch, economisch en onderwijskundig. Het is tijd om de zeilen bij te zetten”, aldus Lutters. Met het lectoraat Didactiek en Inhoud van de Kunstvakken wil hij zich richten op de scheppende mens en de ontwikkelingen die daaruit voortvloeien. Dit wil hij bereiken door onder meer nieuwe curricula in te stellen, door docent- en methodiekontwikkeling en door een krachtige didactische leeromgeving te ontwikkelen.

© Nationale Onderwijsgids / Ype van Woersem

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Docenten

    OM eist zeven jaar cel voor ontuchtplegende docent Olav A.

    Vandaag om 15:01
    • Docenten

    Leraren krijgen via nieuwe website meer kansen voor ontwikkeling

    Vandaag om 11:06

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant