21 augustus 2012 om 14:33
< 1 min lezen

Geslaagd project Educatieve CoAssistent

NIJMEGEN - De werkdruk van leerkrachten kan worden verlaagd door in het voortgezet onderwijs gebruik te maken van studenten. Dit is een van de uitkomsten van het project 'Educatieve CoAssistent'. Dat meldt de website van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Het project ‘Educatieve CoAssistent’ heeft in de voorbije drie jaar plaatsgevonden op zestien scholen in Amsterdam en op zeven scholen in het zuidelijke deel van Noord-Holland. Educatieve coassistenten (ECA’s) zijn studenten in het hoger beroepsonderwijs of wetenschappelijk onderwijs die wel in het voortgezet onderwijs werkzaam willen zijn, maar niet een lerarenopleiding volgen.

Met het project ‘Educatieve CoAssistent werd beoogd deze studenten enthousiast te maken voor het vak van leraar. Een ander doel van dit project was het lerarentekort te verminderen en zodoende voor leerkrachten de druk enigszins van de ketel te halen.

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Docenten

    Geliefde conciërge krijgt gedenkplek op schoolplein van middelbare school in Hoorn

    Gisteren om 12:53
    • Docenten

    Prof. dr. Carla Hollak ontvangt KHMW Dr. Saal van Zwanenberg Ereprijs 2025

    Gisteren om 10:16

Aankomende evenementen

08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant