22 november 2012 om 13:33
< 1 min lezen

Boek van hoofdredactrice Ouders Online over invloed social media

GRONINGEN - Het zal veel ouders en leerkrachten niet verbazen: leerlingen in het voortgezet onderwijs worden flink afgeleid door hun gebruik van social media als Facebook en Twitter. Daarover bericht Metronieuws.nl.

Volgens mediaopvoedingsspecialist Justine Pardoen, die vooral bekend is vanwege haar hoofdredacteurschap van Ouders Online, is sprake van een grote stijging van het aantal kinderen dat doubleert of afdaalt naar een lager onderwijsniveau.

Morgen verschijnt bij uitgeverij SWP Focus!. In haar boek focust Pardoen op het feit dat social media voor pubers enorme afleiders zijn.

In Focus! behandelt ze een actueel probleem dat steeds nijpender lijkt te worden, getuige het groeiende aantal vragen hierover op ouderavonden, forums en websites. Regels stellen werkt niet. Zeggen dat je kind zich anders moet gedragen ook niet.

Je moet het slimmer doen. Namelijk door een gesprek op gang te brengen. Dat kan, mits je de juiste vragen stelt. Zó leer je je kind volgens Pardoen focussen.

 

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Docenten

    Veertien jaar cel voor oud-leraar die ex doodstak bij kinderopvang in Hardenberg

    Vandaag om 15:02
    • Docenten

    Voormalig UvA-docent voor de rechter vanwege beschuldigingen op sociale media

    Gisteren om 11:12

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant