27 augustus 2015 om 13:25
< 1 min lezen

Den Haag zet in op optimale ontwikkeling talenten jongeren

'Met de jeugd. Voor de jeugd.' Dat is de werktitel van het concept beleidskader Jeugd 2015-2018 van Den Haag. De gemeente wil dat ieder kind de kans krijgt talenten optimaal te ontwikkelen en mee te doen in de stad. Om te weten hoe zij de jongeren hierin het beste kunnen ondersteunen, organiseert Den Haag het Jongerenstadslab. Hierin kunnen de jongeren aangeven wat zij nodig denken te hebben voor een mooie toekomst. Dit meldt de gemeente Den Haag. 

Alle Haagse meisjes en jongens moeten veilig, gezond en met plezier opgroeien. Dat zijn de basisvoorwaarden van het jeugdbeleid. Daarnaast wil de gemeente een omgeving creëren waarin optimale talentenontwikkeling mogelijk is. Om deze ambities waar te maken, wil de gemeente samenwerken met iedereen die kan bijdragen aan het welzijn van kinderen en jongeren. Een van de doelen van het beleid zijn de creatie van een sterk opgroei- en opvoedklimaat op school. 

De gemeente wil graag van jongeren horen wat zij nodig hebben om een mooie toekomst waar te maken. Om die reden houdt wethouder Ingrid van Engelshoven (Onderwijs, Jeugd) op 9 september 2015 een bijeenkomst met Haagse jongeren. Tijdens deze bijeenkomst, het Jongerenstadslab, kunnen zij onder leiding van Dennis Weening een serious game spelen. Het spel gaat over de plannen van de gemeente voor de jeugd. De bijeenkomst is in de Centrale Bibliotheek aan het Spui (eerste verdieping) en duurt van 17.00 tot 19.00 uur.

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van cursussen
    • Cursussen

    Cursus voor inwoners van Harderwijk die weinig met het openbaar vervoer reizen

    10 september 2025 om 13:49
    • Cursussen

    Radiozenders spelen grote rol in Week van Lezen en Schrijven

    9 september 2025 om 13:43

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht