9 maart 2015 om 10:49
< 1 min lezen

Bedrijven leren kinderen met geld omgaan

(Novum) - Banken, telecombedrijven, een supermarkt en vele andere instellingen organiseren komende week bijna 5000 gastlessen en andere activiteiten in de klas om kinderen te leren omgaan met geld. Aan de vijfde editie van de nationale Week van het geld werken ruim negentig organisaties mee.

Zo legt T-Mobile aan basisschoolleerlingen uit hoe ze verstandig kunnen omgaan met hun mobiele telefoon. Verzekeraars gaan met kinderen het spel ‘Fix je risk’ spelen. En Lidl organiseert een wedstrijd waarbij klassen een aantal dagen met een bepaald budget een lunch moeten samenstellen. Ook veel gemeenten zijn bij het project betrokken.

 

Relevante artikelen

Alles van basisonderwijs
    • Basisonderwijs

    Kinderen ontdekken hun politieke voorkeur met de Kidsweek Kieswijzer

    Gisteren om 13:22
    • Basisonderwijs

    OBS De Schuthoek in Hoogeveen haalt met sponsorloop geld op voor Spieren voor Spieren

    Gisteren om 09:19

Aankomende evenementen

29 Oct
Jaarcongres Traumasensitief onderwijs
  • Noord-Holland
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant