3 juni 2015 om 16:34
< 1 min lezen

SLO zoekt mening over implementatie referentieniveaus in onderwijs

Het nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling (SLO) is bezig met een onderzoek om te achterhalen welke behoefte en knelpunten er zijn bij de implementatie van referentieniveaus in het primair en het speciaal onderwijs. Hiervoor is SLO op zoek naar werknemers in het primair en speciaal onderwijs. Op basis van de resultaten wordt actie ondernomen. Dat meldt SLO.

Sinds een aantal jaren worden er referentieniveaus gebruikt in het onderwijs voor taal en rekenen. Deze niveaus moeten aangeven wat leerlingen moeten kennen en kunnen op verschillende momenten in hun schoolloopbaan. Hiermee worden ook dingen verwacht van werknemers in het primair en speciaal onderwijs. Zo wordt er van ze verwacht dat ze leerlingen zodanig toerusten dat ze de voor die schoolsoort vastgestelde referentieniveaus beheersen.

SLO wil weten hoe de implementatie van deze referentieniveaus verloopt en of degene die ermee werken nog ergens behoefte aan hebben of knelpunten zijn tegengekomen. Medewerkers van het primair en speciaal onderwijs kunnen hier de vragenlijst invullen tot en met 15 juni. 

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Basisonderwijs

    Doorstroomtoets van Cito vaakst gekozen door basisscholen

    Gisteren om 11:19
    • Basisonderwijs

    Basisschool Nieuwleuzen moet mogelijk stoppen met technieklessen vanwege vrijwilligerstekort

    Gisteren om 09:38

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant