16 februari 2015 om 10:11
< 1 min lezen

Deskundigen eisen verbod op kidsmarketing

(Novum) - Een groot aantal wetenschappers en organisaties, waaronder de Consumentenbond en de Hartstichting, vragen de politiek een verbod op kidsmarketing, waarbij reclame specifiek is gericht op kinderen. De organisaties doen deze oproep zondagavond in het tv-programma De Monitor van de KRO-NCRV.

Op dit moment werkt het bedrijfsleven met een eigen gedragscode, maar die is volgens de alliantie van zo’n tien organisaties niet effectief.

De alliantie wil dat de voedselindustrie stopt met het aanprijzen van ongezonde producten aan kinderen onder de 13 jaar. Deze groep is volgens de alliantie niet weerbaar en kent het verschil tussen reclame en informatie niet. De alliantie, waaronder ook de Nederlandse Obesitas Vereniging, denkt dat kinderen door dit verbod makkelijker een gezond voedingspatroon aanleren.

 

Relevante artikelen

Alles van basisonderwijs
    • Basisonderwijs

    Ook tijdens schooljaar 2024/2025 toename te zien in aantal veiligheidsincidenten

    Gisteren om 10:44
    • Basisonderwijs

    Doorstroomtoets van Cito vaakst gekozen door basisscholen

    17 december 2025 om 11:19

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant