7 juni 2012 om 09:53
< 1 min lezen

Windesheim heeft de ’S-Factor’

Joëlle Overeem en Clint Kruisweg, studenten van de opleiding Commerciële Economie van hogeschool Windesheim, zijn de gelukkige winnaars van de Dutch Student Sales Challenge 2012. Deze Challenge, die werd gehouden op het Landgoed Jachtslot de Mookerheide, is een initiatief van Océ-Nederland en Windesheim.

In een spannende, tweedaagse finale op 4 en 5 juni streden twintig studenten van tien verschillende hogescholen om de ’S-Factor’. Windesheim kwam als winnaar uit de bus met een comfortabele voorsprong van zes punten. Dit leverde Joëlle en Clint, naast een mooi maatpak en een enorme beker, een Personal Sales Traineeship van een week bij Océ-Nederland op.

De tweede plaats was voor Hogeschool van Zeeland en de derde voor de Hogeschool van Amsterdam. Ook de teams van deze hogescholen zetten een uitstekende prestatie neer. De jury was bij alle prijswinnaars onder de indruk van de wijze waarop zij de aangereikte theorie direct toepasten tijdens de rollenspellen, waarbij ze op zoek gingen naar behoeftes in de klantomgeving en deze vertaalden in een oplossing met bijbehorend prijsvoorstel.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn van Noppen

Relevante artikelen

Alles van hbo
    • HBO

    Onderzoek: Ritalin helpt studenten zonder ADHD niet bij tentamens

    Vandaag om 15:03
    • HBO

    Bezuiniging op onderwijskansenregeling teruggedraaid

    Vandaag om 09:30

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht