25 juni 2012 om 13:16
< 1 min lezen

Strikter onderwijs bij anatomiepracticum effectiever

Wetenschappers van de Radboud Universiteit Nijmegen onderzochten 360 tweedejaars studenten geneeskunde die een anatomiepracticum van 1,5 uur over de hand volgden.

De helft van de groep was zelf verantwoordelijk voor wat hij met de aangeboden preparaten met de bijbehorende handleiding deed, terwijl de andere helft de leerstof met uitgebreide instructies voorgeschoteld kreeg.

Na acht maanden was de score op de toets van de ‘strikte’ groep hoger (gemiddeld 4,93 van de 12 vragen juist) dan de ‘vrije’ groep (3,80 van de 12). Die eerste groep gaf ook aan dat zij de nieuwe onderwijsmethode prettiger vonden dan de onderwijsvorm die studenten tijdens het anatomiepracticum gebruikelijk krijgen.

© Nationale Onderwijsgids / Martijn Keitz

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Universiteit

    Jojanneke van den Berge brengt roman uit over studentencorps

    Vandaag om 13:04
    • Universiteit

    Landelijk Platform Studentenhuisvesting uitgebreid met MBO Raad, JOBmbo en Vereniging Hogescholen

    Vandaag om 10:42

Aankomende evenementen

08 Sep
Basisopleiding Zorgcoördinator / Ondersteuningscoördinator
  • Utrecht
22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland