28 juni 2012 om 07:36
< 1 min lezen

Taalbegrip is een struikelblok voor autistische kinderen

Eén van de bevindingen van Maljaars is dat deze kinderen minder communiceren dan andere kinderen. Door communicatie willen ze alleen maar laten weten wat ze wel en niet willen. Interesses delen speelt in hun communicatie niet echt een rol.

Autistische kinderen hebben niet alleen moeite met woordbegrip, maar ook met symbolische kanten van communicatie en taal.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Speciaal Onderwijs

    Rijdende School al 70 jaar onderwijsvoorziening voor kermiskinderen

    Vandaag om 08:57
    • Speciaal Onderwijs

    Onthaasten

    18 augustus 2025 om 08:21

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht