3 juli 2012 om 09:27
< 1 min lezen

Vrij spelen goed voor psychosociale ontwikkeling jonge kinderen

 

GRONINGEN - De psychosociale ontwikkeling van kinderen in groep 1 en 2 van de basisschool is gebaat bij meer ruimte voor vrij spel. Dat concludeert Louise Berkhout in haar dissertatie, waarop ze woensdag 4 juli 2012 promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Daarover bericht de website van de RUG.

 

Orthopedagoge Berkhout onderzocht het verband tussen spel en de psychosociale belasting bij kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 6 jaar. Zij adviseert om kinderen minimaal enkele uren per dag vrij te laten spelen. Berkhout constateert dat de kennis over het belang van spelen afneemt.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van kinderopvang
    • Kinderopvang

    Gemeente Ede wil in actie komen voor gedupeerde gastouders

    Gisteren om 13:16
    • Kinderopvang

    Kinderdagverblijf ontruimd na gaslek in woonwijk

    20 november 2025 om 08:46

Aankomende evenementen

21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
23 Nov
Voorlichtingsavond ouderen Berechja College
  • Flevoland
25 Nov
Open huis – Stip VSO Utrecht
  • Utrecht