3 juli 2012 om 09:27
< 1 min lezen

Vrij spelen goed voor psychosociale ontwikkeling jonge kinderen

GRONINGEN - De psychosociale ontwikkeling van kinderen in groep 1 en 2 van de basisschool is gebaat bij meer ruimte voor vrij spel. Dat concludeert Louise Berkhout in haar dissertatie, waarop ze woensdag 4 juli 2012 promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Daarover bericht de website van de RUG.

Orthopedagoge Berkhout onderzocht het verband tussen spel en de psychosociale belasting bij kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 6 jaar. Zij adviseert om kinderen minimaal enkele uren per dag vrij te laten spelen. Berkhout constateert dat de kennis over het belang van spelen afneemt.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Docenten

    Actievoerders uit Groningen onderweg naar Amsterdam voor landelijke onderwijsstaking

    Gisteren om 12:21
    • Docenten

    Steeds meer docenten met een WW-uitkering terwijl het lerarentekort nog niet is afgenomen

    Gisteren om 10:27

Aankomende evenementen

09 Dec
Open dagen
  • Zuid-Holland
09 Dec
Informatieavond, open huis en open lesmiddagen bij Gerrit Rietveld College
  • Utrecht
10 Dec
Proefstuderen faculteit Managementwetenschappen
  • Landelijk