10 januari 2013 om 10:51
< 1 min lezen

Onderzoek naar gebruik social media door kinderopvangorganisaties

GRONINGEN - Relatief weinig kinderopvangorganisaties benutten de mogelijkheden van de social media Facebook en Twitter. Dat blijkt uit een artikel van Laurent Lentz in de decembereditie van Management Kinderopvang. Daarover bericht Kinderopvangtotaal.nl.

Lentz hield een klein onderzoek naar het gebruik van social media in de kinderopvangbranche. Daaruit komt naar voren dat 28 procent van de 53 grootste kinderopvangorganisaties in de 25 grootste Nederlandse steden zich manifesteert op Twitter én Facebook.

Ruim een derde (38 procent) van de kinderopvangorganisaties houdt zich niet bezig met social media.

Volgens het onderzoek van Lentz zijn kinderopvangorganisaties Landstede, Saartje en Kasteel het actiefst op Twitter. Op Facebook doen KomKids, Korein Kinderplein en Op Stoom het meest.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van kinderopvang
    • Kinderopvang

    Kinderdagverblijf op melkveebedrijf mag uitbreiden naar 64 kinderen

    Vandaag om 10:56
    • Kinderopvang

    Kinderdagverblijven mogen tuincentrum niet bezoeken tijdens kerstshow

    Gisteren om 11:01

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht