28 juni 2013 om 07:43
< 1 min lezen

KPC biedt scholingsprogramma begripsontwikkelend voorlezen

Het scholingsprogramma bestaat uit 5 bijeenkomsten, waarbij wordt gefocust op het voorlezen in combinatie met begripsontwikkeling van kleuters. Er is onder andere aandacht voor de waarde van prentenboeken voor een brede ontwikkeling van jonge kinderen, inhoudsgericht en interactief voorlezen en de voorleesaanpak en bijbehorende leeshouding. 
 
Praktijk centraal
Door theorie te koppelen aan praktische opdrachten die direct ingezet kunnen worden, staat de onderwijspraktijk in het scholingsprogramma centraal. Het programma is bedoeld voor leerkrachten groep 1 en 2, intern begeleiders groep 1 en 2 en PABO-docenten onderbouwcoördinatoren. 
 
Het programma is ontwikkeld in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen, Tilburg University, Universiteit Utrecht en Stichting Lezen. 
 
© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van basisonderwijs
    • Basisonderwijs

    DUO publiceert definitieve bekostigingsbeschikkingen voor 2025

    Gisteren om 14:41
    • Basisonderwijs

    Medewerker basisschool Meppel verdacht van seksueel misbruik

    Gisteren om 09:05

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland