7 augustus 2013 om 08:55
< 1 min lezen

Onderzoek identiteitsontwikkeling reformatorische jongeren

ROTTERDAM - Godsdienstdocente Elline de Wilde van het Rotterdamse Hoornbeeck College heeft vorig jaar in het kader van haar masteropleiding Bijbelwetenschappen aan Universiteit Utrecht onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van de identiteit van reformatorische jongeren (16-20 jaar) en de rol die het gezin, de school en de kerk daarin vervullen. Daarover bericht de website van het Reformatorisch Dagblad.

De Wilde wijst erop dat een groot aantal mbo-jongeren niet veel snapt van de preek en de kans loopt om in de kerk tussen wal en schip te geraken. Het complexe taalgebruik is daarvan een van de oorzaken.

Een andere opmerkelijke conclusie is dat in de kerk minder aandacht gegeven wordt aan vmbo’ers en mbo’ers. De meeste aandacht zou uitgaan naar studenten uit het hoger onderwijs.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Docenten

    Docent plaatst op social media ‘Fijne Charlie Kirkdag’, middelbare school grijpt in

    Vandaag om 16:22
    • Docenten

    Meneer Wietsma biedt natuurkundecontent aan op scholierenplatform

    Vandaag om 11:49

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht