20 september 2013 om 12:53
< 1 min lezen

Studenten ROC Mondriaan voeren campagne voor rampen

Vraag aandacht voor een probleem ver weg waarin eigenlijk niemand geïnteresseerd is. Die opdracht krijgen zo’n 150 eerstejaars studenten van de School voor Handel van ROC Mondriaan op 24 en 25 september a.s. aan het Leeghwaterplein 72. Twee dagen lang strijden zij in campagneteams tegen elkaar om ‘stille rampen’ onder de aandacht te brengen met behulp van oude en nieuwe media. 

De studenten houden zich de eerste dag bezig met het onderzoeken van hun stille ramp en gaan op dag twee campagne voeren om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van dit probleem. Het gaat om aandacht voor kinderarbeid, vluchtelingen, gehandicapten en onterecht gestraften in ontwikkelingslanden en armoede onder mensen die van het platteland naar steden zijn getrokken.

De studenten trekken gewapend met zelfgemaakte folders, posters, ‘babbelbalies’ en handtekeningenlijsten de straat op. Maar ook TV, radio, Twitter en Facebook kunnen ingezet worden. Via allerlei interactieve opdrachten kunnen punten worden gescoord, die de plaats op de ranglijst bepalen. Naast een meetellend projectcijfer zijn er mooie prijzen te winnen, zoals kaartjes voor de bioscoop, laserquest of karten

Breaking News is een tweedaags, multimediaal onderwijsproject over armoede en onrecht in de wereld. Het project wordt georganiseerd voor en door jongeren. Het project is een initiatief van jongerenorganisatie Cross Your Borders.

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Scholen Heemskerk en Beverwijk maandag allemaal weer open

    12 september 2025 om 15:05
    • MBO

    Kwart van de jongeren één keer per maand online buitengesloten

    12 september 2025 om 09:35

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht