27 november 2013 om 10:29
< 1 min lezen

Broodje changemaker winnaar We Can Young-campagne

TILBURG - Thomas van Ham en Taylan Mete hebben met hun ‘broodje changemaker’ de titel changemaker van het jaar 2013 gewonnen. Deze twee leerlingen van het Tilburgse Theresialyceum ontvingen deze publieksprijs zaterdag in Utrecht. Dat meldt Bndestem.nl.

De twee 16-jarige havoleerlingen uit de vijfde klas gebruikten hun broodje om het gesprek aan te gaan over respect tussen jongens en meisjes en over grenzen op het gebied van seks en relaties.

Hun broodje met sla en gebakken grillworst was herkenbaar aan de oranje saus, de kleur van de campagne We Can Young. Het broodje changemaker werd voor 2,25 euro verkocht door de Tilburgse broodjeszaak Bij Ans. Doel van de campagne is dat jongeren respectvol met elkaar omgaan.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Voortgezet Onderwijs

    Nationaal Schoolontbijt laat 300.000 leerlingen op school ontbijten

    Vandaag om 11:15
    • Voortgezet Onderwijs

    Scholieren uit Gelderland kiezen minder vaak voor een bachelor in het hoger onderwijs

    Vandaag om 10:43

Aankomende evenementen

10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht