3 december 2013 om 10:10
< 1 min lezen

Nederlandse leerlingen minder goed in wiskunde

HILVERSUM - 15-jarige leerlingen zijn sinds 2003 minder goed in wiskunde geworden. Vooral de prestaties van meisjes dalen. Daarover bericht NOS.nl.

De resultaten komen naar voren in het rapport over PISA. In het kader van dit project van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) zijn de wiskundeprestaties van 15-jarige scholieren in 65 landen naast elkaar gezet.

Opvallend aan de Nederlandse resultaten is onder meer dat de leerlingen aangeven minder ondersteuning van hun wiskundeleraren te krijgen.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Docenten

    Leesbevorderingsaanpak werkt, kinderen massaal lid van de bibliotheek

    Vandaag om 10:57
    • Docenten

    Kwart van de jongeren één keer per maand online buitengesloten

    Vandaag om 09:35

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht