3 december 2013 om 12:10
< 1 min lezen

Nederlandse leerlingen minder goed in wiskunde

HILVERSUM - 15-jarige leerlingen zijn sinds 2003 minder goed in wiskunde geworden. Vooral de prestaties van meisjes dalen. Daarover bericht NOS.nl.

De resultaten komen naar voren in het rapport over PISA. In het kader van dit project van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) zijn de wiskundeprestaties van 15-jarige scholieren in 65 landen naast elkaar gezet.

Opvallend aan de Nederlandse resultaten is onder meer dat de leerlingen aangeven minder ondersteuning van hun wiskundeleraren te krijgen.

© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van voortgezet onderwijs
    • Docenten

    Universitair docent Harry Pettit verlaat definitief de Radboud Universiteit

    Vandaag om 13:54
    • Docenten

    Werknemers onderwijs en zorg hebben meest stressvolle banen van Nederland

    Vandaag om 10:11

Aankomende evenementen

10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht