12 februari 2015 om 13:08
< 1 min lezen

ROC-studenten als ‘mystery shoppers’

Studenten van ROC Nijmegen leren kritisch kijken naar een winkelconcept door als 'mystery shoppers' modewinkels binnen te gaan. Zo worden de regionale modewinkels in de crisistijd scherp gehouden en de studenten krijgen inzicht in wat ondernemen in de praktijk betekent. Een 'mystery shopper' is iemand die een aankoop in bijvoorbeeld een kledingwinkel doet en dan een beoordeling geeft. Dat meldt de Gelderlander.

Acht ROC scholen doen mee aan het nieuwe project Mystery shopping voor mbo-scholen. Het gaat dan vooral om de samenwerking tussen de regionale opleidingscentra met mode-opleidingen, en bedrijven, vooral kledingwinkels, intensiever te maken. Dit is ook de insteek van gesprekken die brancheorganisatie INretail nu voert met scholen en het bedrijfsleven. “Door beter samen te werken willen we opleidingen aantrekkelijker maken en zo goed laten aansluiten op de modebranche. De retailmarkt is toch een sector waar de inkomsten teruglopen. Kijk naar de problemen bij V&D. Door meer samen te werken willen we goed kwalificeerde studenten afleveren”, aldus Dorien Krassenberg, beleidsadviseur onderwijs bij INretail. 

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van mbo
    • MBO

    Verkiezingen 2025: wat gaat er gebeuren met het mbo

    Vandaag om 08:41
    • MBO

    Mbo-vacatures staan open, maar het aantal hoogopgeleiden neemt steeds meer toe

    19 september 2025 om 12:53

Aankomende evenementen

22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland
24 Sep
Opleiding: Spanningen op school
  • Utrecht