14 september 2015 om 14:18
< 1 min lezen

SLO onderzoekt implementatie referentieniveaus speciaal onderwijs

Stichting Leerplanontwikkeling (SLO) heeft een vragenlijst uitgezet om te achterhalen welke behoeften en knelpunten er zijn bij de implementatie van de referentieniveaus in het speciaal onderwijs. Eerder heeft SLO deze vragenlijst al uitgezet in het primair onderwijs. Op basis van de resultaten van de vragenlijst kunnen diverse partijen actie ondernemen. Dat meldt SLO.

Sinds een aantal jaren wordt er in het onderwijs gebruik gemaakt van referentieniveaus voor taal en rekenen. Deze niveaus geven aan wat leerlingen moeten kennen en kunnen op verschillende moment in hun schoolloopbaan. Van de docenten wordt verwacht dat zij de leerlingen zodanig toerusten dat zij de voor die schoolsoort vastgestelde referentieniveaus beheersen.

SLO wil met de vragenlijst de behoeften en knelpunten bij de implementatie achterhalen. Werknemers uit het speciaal onderwijs kunnen hier de vragenlijst invullen tot en met 25 september.

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Docenten

    Steeds meer jonge, vrouwelijke, docenten raken arbeidsongeschikt vanwege psychische klachten

    Gisteren om 10:08
    • Docenten

    Onderwijsexpert ziet op de basisschool het huisbezoek door leraren graag terugkomen

    13 november 2025 om 12:03

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht